Zaštita potrošača mora doći prije finansijske inovacije

Zaštita potrošača mora doći prije finansijske inovacije

23. mart 2017., Brisel

Finance Watch daje komentar o Komisijinom Akcionom planu o finansijskim uslugama za potrošače

Finance Watch, javna savjetodavna grupa koja radi na tome da učini da finansije služe društvu, kometirala je Komisijin Akcioni plan o finansijskim uslugama za potrošače.

Predsjednik analize politika Finance Watch-a, Frederic Hache, rekao je:

„U ime krajnjih korisnika finansijskih usluga, mi odobravamo ovaj paket sa važnim uslovom: u brzo razvijajućem svijetu online finansijskih usluga, ne smijemo prioritet dati finansijskoj inovaciji nad zaštitom korisnika.“

Ključne tačke Finance Watcha:

* podržavamo namjeru da se smanje naplate za prekogranične transakcije, pregledaju prakse dinamične konverzije valuta, poboljša sigurnost online plaćanja, pitanja privatnosti i digitalnih prevara, i da se aktueliziraju zahtjevi otkrivanja podataka u digitalnom svijetu.

* podržavamo mjere da se poboljša procjena kredibiliteta pozajmljivača od strane drugih zemalja članica ali oprez je potreban pozajmljivačima kako se ne bi samo oslonili na kvantitativne podatke. Mnogo važnije informacije su kvalitativne i odgovarajuća procjena kreditnih zahtjeva u lokalnom prisustvu da bi se znao pravi ekonomski i personalni kontekst.

* Kao što je kriza pokazala, ako imamo više prekograničnog pozajmljivanja trebat će nam i odgovarajuće mjere da bi se izbjeglo da kredit bude povučen u nesređenim vremenima stresa, zbog sklonosti domaćem pozajmljivanju kod pozajmljivača

* nadamo se da finansijska inovacija neće neopravdano biti prioritizirana nad zaštitom korisnika. Na primjer, četiri cilja Komisije povezani sa „FinTech“-om ne razmatraju  cyber sigurnost iznad privatnih potreba. Ovo je jedna od zabrinutosti imajući na umu da se inovacije kreću bržim tempom nego poboljšanja u cyber sigurnosti.

* Što se tiče usvajanja zahtjeva otkrivanja podataka u digitalnom svijetu, nadamo se da će mjere biti veće od pukog pojednostavljivanja formata objavljivanja podataka, kao što je poznato većina ljudi ne čita uvjete korištenja na svojim mobilnim uređajima, bez obzira koliko kratko i dobro su napisani.

* Kao posljednje, trebali bismo biti oprezni o navodnim benefitima konkurencije prekograničnih digitalnih finansijskih usluga, jer kao što su prošla iskustva pokazala, mogla bi uslijediti velika koncentracija koja vodi ka “pobjednik-uzima- sve“ rezultatima.

Nadamo se odgovoru na javne konsultacije o FinTech-u, koje su također objavljene.

http://indikator.ba/