SPRJEČAVANJE PRANJA NOVCA: VIJEĆE EU UVELO STROŽIJA PRAVILA
Vijeće Evrope je 20. aprila 2015. godine prihvatilo je u prvom čitanju nova pravilima s ciljem sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma.
Direktiva i uredba će ojačati pravila EU protiv pranja novca i osigurati konzistentnost sa pristupom koji slijedi međunarodni nivo. Uredba se bavi konkretnije informacijeama o pratećim transferima sredstava.
Odluka će omogućiti Evropskom parlamentu, s kojim je postignut sporazum 16. decembra 2014. godine, da usvoji paket u drugom čitanju na predstojećoj plenarnoj sjednici.
Međunarodne preporuke
Tekstovi implementiraju preporuke od strane Action Task Force (FATF), koji se smatra globalnom referencom za pravila protiv pranja novca i finansiranja terorizma. Na nekim pitanjima, nova pravila EU proširi zahtjeve FATF-a i pružaju dodatnu zaštitu.
Ojačana pravila odražavaju potrebu za EU da prilagodi svoje zakonodavstvo uzimanjem u obzir razvoja tehnologije i drugih sredstava na raspolaganju kriminalaca. Glavni elementi su: proširenje opsega Direktive, uvođenje zahtjeva za veći broj trgovaca. To se postiže smanjenjem sa 15 000 € na 10 000 € praga za gotovinsko plaćanje ukljućujuži trgovce robe kao i pružaoce usluga kockanja; Primjena pristupa zasnovanog na riziku, uotrbom odluka zasnovanim na dokazima , kako bi se bolje ciljali rizici. Odredba smjernica evropskih nadzornih tijela; čvršće pravila kupcima za due diligence. Obveznici kao što su banke su obavezne da pojačaju mjere gdje su rizici veći, i može pojednostaviti mjere gdje su se rizici pokazali manjim.
Nadnacionalne procjene rizika
Značaj nadnacionalnog pristupa u procjeni rizika je prepoznat na međunarodnom nivou. Komisiji je povjerena odgovornost za koordinaciju procjene rizika pranja novca i finansiranja terorizma koji utiču na unutrašnje tržište i odnose se na prekogranične aktivnosti.
Paket uključuje posebne odredbe o korisnom vlasništvu kompanija. Informacije o korisnom vlasništvu će biti pohranjene u centralni registar, dostupne nadležnim organima, finansijsko-obavještajnih jedinicma i, kao i dijelu kupaca za due diligence, obveznicima kao što su banke. Dogovoreni tekst također omogućuje osobama koje mogu pokazati legitiman interes za pristup najmanje sljedećim pohranjenim podacima: ime, mjesec i godinu rođenja, nacionalnost, zemlju boravka, prirodu i približan obim dobiti koju drže.
Države članice koje to žele mogu koristiti javni registar. Kao što se vjeruje, centralnu registraciju korisnih informacija o vlasništvu će se koristiti gdje povjerenje generira posljedice u pogledu oporezivanja.
Kockanje
Za usluge kockanje koje predstavljaju veći rizik, usvojena legislative zahtijeva da pružaoci usluga obavljaju due diligence za transakcije od 2000 eura ili više. U okolnostima dokazano niskog rizika, države članice mogu izuzeti određene usluge kockanja ili sve zahtjeve, u strogo ograničenim i opravdanim uvjetima. Takva izuzeća će biti predmet određene procjen4 rizika. Kazina neće imati koristi od izuzeća.
Sljedivost transfera sredstava
Puna sljedivost transfera sredstava može biti od posebnog značaja u prevenciji, otkrivanju i istraživanju pranja novca i finansiranja terorizma. Dok postojeće zakonodavstvo već zahtijeva od davaoca usluge plaćanja da prate transfere sredstava sa podacima o obveznicima, nova pravila će također zahtijevati informacije o primateljima. Prema novim pravilima, od Eveopske bankarske agencije, Evropske agencije z osiguranja i radne penzij, i Evropske komisije za vrijednosne papire i tržišta će biti zatraženo da izdaju smjernice koje će uputiti nadležnim tijelima i davaoci,a usluga plaćanja o mjerama koje trebaju poduzeti kada dobiju transfere sredstava s nestalim ili nepotpunim informacijama o obveznicima ili primateljima.
Sankcije
Što se tiče sankcija, tekst predviđa maksimalnu novčanu kaznu od najmanje dvostrukog iznosa od koristi izvedene prekršajem ili barem 1.000.000 €. Za prekršaje koji uključuju kreditne ili finansijske institucije, daju se:
maksimalne novčane kazne od najmanje 5 miliona € ili 10% od ukupnog godišnjeg prometa u slučaju pravnog lica;
maksimalne novčane kazne od najmanje 5 miliona € u slučaju fizičkog lica.
Sljedeći koraci
Države članice će imati dvije godine da transponiraju direktive u nacionalno pravo. Uredba će biti dirktno primjeniva.
Preuzeto sa indikator.ba