Siniša Adžić, predsjednik Uprave Nove banke: Pouzdan smo partner već 22 godine

Siniša Adžić, predsjednik Uprave Nove banke: Pouzdan smo partner već 22 godine

Od prvog dana, pa tokom svih godina, naš cilj je dvojak – da olakšamo običnim ljudima pristup finansijskim uslugama i da, s druge stane, pružimo doprinos daljem razvoju društva u kom poslujemo.

Poručio je to Siniša Adžić, predsjednik Uprave Nove banke, koja danas obilježava značajan jubilej, 22 godine poslovanja.

Kako biste ocijenili turbulentni period iza vas?

Naravno, svaki početak je težak i turbulentan na svoj način. Ono što nas je sve ove godine vodilo i omogućilo nam da aktivno učestvujemo na tržištu, te da rastemo, što je ključ našeg uspjeha, je dvosmjerna komunikacija sa svim stakeholderima, sa svim zainteresovanim stranama. Pažljivo slušamo, pitamo i onda radimo. Snaga našeg uspjeha leži u partnerskim odnosima koje godinama gradimo, u dijeljenju zajedničke vizije i vrijednosti. I upravo zato nas veliki broj klijenata doživljava kao svoju, domaću banku, kojoj u turbulentnim vremenima vjeruje.

Koliko je sama pandemija uticala na rad Nove banke, kakve poslovne rezultate je donijela 2021. godina?

Pandemija je promijenila poslovanje svih. Neke je vratila par koraka unazad, neke pogurala naprijed. Mi smo tamo gdje su i naši klijenti.

Čak i uz skromne ispravke vrijednosti, za banke će ovo biti teška godina – zajedno sa većinom ostalih sektora. Procjene sugerišu da bi do 12 procenata banaka moglo doživjeti gubitke u tekućoj finansijskoj godini, uz smanjenje profitabilnosti po klijentu do čak cca 60 procenata u poređenju sa 2019. godinom. Kriza predstavlja neviđene izazove, a njen dugoročni uticaj još nije poznat.

Međutim, brigom o zaposlenima, dokazivanjem vrijednosti klijentima, pripremom za najgori ekonomski scenario i jačanjem osnovnih poslovnih aktivnosti, Nova banka ima šansu da izađe iz krize jača i snažnija, sa zdravim, prepoznatljivim domaćim brendom. Zato iznova pokazujemo razumijevanje za klijente i njihove potrebe, te zajednicu u kojoj poslujemo, koju pomažemo kroz veći broj donacija i pomoći. U prethodnom periodu smo pomogli rad velikog broja ustanova i udruženja koje pružaju različite oblike pomoći socijalno ugroženim kategorijama građana.

Vjerujemo da će banke koje u svom ponašanju pokažu takvu crtu empatije ostati upamćene po aktivnom učešću u pružanju pomoći svojim klijentima da prebrode izazovno vrijeme. Povjerenje koje steknu kod klijenata ne samo da će biti nagrađeno povećanom lojalnošću i novim poslovima, već će i pripremiti usluge banke za klijente u svijetu koji dolazi poslije kovid-19. Na kraju, rezultati za prvih devet mjeseci ove godine pokazuju da je naša strategija bila ispravna.

Dobitnik ste nagrade Zlatni BAM kao banka s najvećim iznosom aktive sa pretežno domaćim kapitalom. Šta vam je sljedeći cilj i gdje vidite Novu banku u narednim godinama?

Konkretni rezultati i ovakva priznanja su nam dodatni vjetar u leđa, da nastavimo dalje sa istim entuzijazmom i snagom. Oni našim radnicima pokazuju da dobro rade svoj posao, da se njihovi rezultati vide i da se nagrađuju.

Mi smo u 2021. godini završili proces vlasničke transformacije, pa smo tako postali dio domaće grupacije, MG MIND grupe, koja pokazuje odlične rezultate na tržištu. Naš vlasnik je pokazao da vjeruje u nas, da vjeruje da smo spremni da izađemo na nova tržišta, da na lokalnom tržištu ponudimo usluge koje će klijentima ponuditi proizvode koje imaju dodatnu vrijednost i da stignemo do prije koju godinu unazad nedostižne aktive od 3 milijarde KM. Kad vam vlasnik vjeruje i kad vam omogući sve što vam je potrebno za ostvarivanje ciljeva, nebo je granica. Ove godine smo dobili jedan Zlatni BAM, mislim da je vrijeme da sljedeće godine imamo bar dva. Na nama je da sljedeće nagrade budu iz dijela profitabilnosti, kao i zadovoljstva klijenata.

Koliko ste pripremljeni za nadolazeću digitalizaciju, a koliko građani? Uveli ste opciju e-Novčanik.

Naš proizvod je spreman i funkcionalan. Proces koji smo uspostavili će nam pomoći da na bazi iskustva naših klijenata i dalje radimo na unapređenju usluge. Početkom sljedeće godine možete da očekujete nešto novo od nas, primarno u segmentu komunikacije s klijentima, koji će kroz novu platformu našeg web sajta imati bankare spremne da odgovore na sva njihova pitanja, tokom cijelog dana.

Znate, u korak s razvojem tehnologija razvijaju se i načini i metode koje prevaranti koriste, a koje i dalje jednom broju klijenata predstavljaju veliku prepreku za korištenje digitalnih usluga. Svjesni smo toga; zato mi u Novoj banci pratimo trendove zaštite od sajber kriminala i kontinuirano ih unapređujemo. Mi smo banka koja tokom perioda pandemije i vanrednog stanja nije imala problem s digitalnim kanalima i upadima na iste. Koliko je važno da su naši proizvodi funkcionalni, user friendly, toliko je bitno da korisnici znaju da smo implementirali visok stepen zaštite od sajber kriminala i da to zahtijevamo od svih naših partnera.

U Evropi su sve prisutnije digitalne banke. Da li u njima vidite potencijalnu konkurenciju?

Naravno. Mi ih smatramo ozbiljnom konkurencijom, ali znamo sigurno da i oni nas tako doživljaju. BiH još nije prošla kroz proces digitalizacije, što pokazuje da još uvijek ne postoje preduslovi za digitalne banke. Ali, to ne znači da se banke ne pripremaju da prilagode i promijene svoje poslovanje digitalnim platformama. Možda bi bilo neskromno da kažem da u tim pripremama prednjačimo, ali, početkom sljedeće godine, ponudićemo tržištu jednu modernu digitalnu poslovnicu. Naš cilj je da omogućimo sve usluge bez dolaska u banku. Jedan dio naših klijenata to želi. Sigurno je da će digitalizacija uticati na broj ljudi koji rade u bankama, ukoliko postoji mogućnost da dobijete kredit, u bilo koje vrijeme, bez nepotrebne komunikacije za bankarskim službenikom… Nekada je to bilo nezamislivo. Danas smo na pragu male bankarske revolucije. Virus korona nam je pokazao kako se navike potrošača brzo mijenjaju. Osluškivati tržište i prilagođavati se, to je formula za opstanak.

Šta biste posebno istakli kao kvalitet Nove banke?

Iako digitalizujemo svoje poslovanje ne zaboravljamo najvažniji resurs, a to su svakako naši zaposleni. Želimo da budemo sredina u kojoj će se kolege poštovati i uvažavati, u kojoj ćemo jedni drugim pomagati. Misija nas u Novoj banci je da jedni drugima uljepšamo svaki dan, svaki sat i minut koje provodimo zajedno. Svjesni smo da život prolazi i kad smo na poslu. Živimo ga tako da nam ostane u lijepom sjećanju. Samo tako znači da je vrijedilo. Rezultat Banke kojim se možemo ponositi, nije cilj, on je posljedica, zadovoljstva naših zaposlenih. Mi slušamo klijente, radimo da zadovoljimo njihove potrebe ali isto tako vodimo računa da se, radeći zajedno, dobro osjećamo. To nam je jako važno.