Predstavljamo: Dalibor Ćubela, direktor UniCredit Bank a.d. Banja Luka: - U UZLAZNOJ SMO PUTANJI PO SVIM SAVREMENIM POKAZATELJIMA BANKARSKOG POSLOVANJA

Predstavljamo: Dalibor Ćubela, direktor UniCredit Bank a.d. Banja Luka: - U UZLAZNOJ SMO PUTANJI PO SVIM SAVREMENIM POKAZATELJIMA BANKARSKOG POSLOVANJA

 

DALIBOR ĆUBELA, direktor UniCredit Bank a.d. Banja Luka

 

UZLAZNOJ SMO PUTANJI PO SVIM SAVREMENIM POKAZATELJIMA BANKARSKOG POSLOVANJA

 

PN:   Ako gledamo glavna tržišta UniCredit banaka u BiH, mogu reći da je u RS u odnosu na FBiH mnogo jednostavnije poslovati, što je važno za razvoj biznisa i privlačenje investicija. Naše dvije banke su po pitanju kvalitete ljudskog resursa, pravilima poslovanja vrlo slične, a različite su po pitanju kapaciteta jer je UniCredit Mostar veća banka. U svakom slučaju, zajedno smo na putu usvajanja najboljih svjetskih praksi i tehnološkog razvoja, što garantira ujednačen razvoj servisa koji pružamo našim klijentima

 

 

Recite nam nešto o vašim počecima i toku Vaše bankarske karijere?

-          Nakon završetka fakulteta bilo mi je važno početi raditi, kako bih rasteretio roditelje, a i osjećao se korisnim. Sretnim okolnostima dospio sam u okruženje u UniCredit banci Mostar, koja je visoko cijenila rad i trud te mi je omogućila vlastiti razvoj i usavršavanje.  Gledajući unazad, na to ne tako dugo vremensko razdoblje, mogu reći da je ono što UniCredit Grupa nudi mladim ljudima, zaista sve ono što se poželjeti može u razvoju karijere nakon završenih studija. Mladima preporučujem da kreiraju mogućnosti za sebe, ulažu u sebe dan za danom, a kad se pojavi prilika, a obično se pojavi, da je zgrabe punom snagom i s najvećom ljubavlju.

 

Šta za vas znači prelazak u sestrinsku banku i šta je po vašem mišljenju najveći izazov u preuzimanju mjesta čelnika UniCredit Bank Banja Luka?

-          Posao koji mi je povjeren mi je najveći izazov u karijeri, a sve što želim je opravdati ukazano mi povjerenje, počevši od naših zaposlenika, klijenata, poslodavca pa do moje obitelji. Mi imamo veliku bazu kvalitetnih klijenata i naša je obaveza da im obezbjedimo, najbolju moguću uslugu koju mogu dobiti na ovom tržištu. Zato sam svu svoju energiju usmjerio na jačanje temelja i ukupnog kvaliteta ove Banke, kao i u generalno unapređenje uslova i procesa rada.

 

Kakvo ocjenjujete poslovne rezultate UniCredit Bank a.d. Banja Luka i koji su vam prioriteti u 2014. godini?

-          UniCredit Bank Banja Luka je napravila zapažene rezultate poslovanja. U uzlaznoj smo putanji po svim savremenim pokazateljima bankarskog poslovanja, i sada je na red došlo sistemsko jačanje banke.  Sve što radimo, radimo sa jasnim ciljem, poboljšanja ukupne kvalitete usluga koju isporučujemo našim klijentima i sa fokusom na lidersko pozicioniranje na tržištu RS-a. 

 

S obzirom da imate iskustvo rada u UniCredit Bank d.d. Mostar i sada na mjestu čelnika u UniCredit Bank Banja Luka, da li se mogu napraviti paralele, odnosno razlike u funkcioniranju banaka u dva bh. eniteta.

-          Ako gledamo glavna tržišta ovih banaka, mogu reći da je u RS, u odnosu na FBiH mnogo jednostavnije poslovati, što je važno za razvoj biznisa i privlačenje investicija. Naše dvije banke, su vrlo slične, po pitanju kvalitete ljudskog resursa, pravilima poslovanja, a različite su po pitanju kapaciteta jer je UniCredit banka Mostar veća banka. U svakom slučaju, zajedno smo na putu usvajanja najboljih svjetskih praksi i tehnološkog razvoja što garantira ujednačen razvoj servisa koji pružamo našim klijentima.

 

Da li planirate uvoditi novine u daljnjem poslovanju?

-          Svi naši razvoji su usmjereni ka povećanju kvalitete koju isporučujemo našim klijentima, bilo da  imaju  direktnu ekonomsku korist ili doprinose poboljšanju životnog standarda i optimalnog izdvajanja vremena pri korištenju bankarskih usluga. U tom kontekstu promjena će biti, i one će biti usmjerene na dugoročnu održivost i razvoj Banke, pri tom ne mijenjajući  značajno pravac na kojem smo sada i koji nam je dao dobre rezultate.

 

Kako gledate na potencijal BH tržišta kada je poslovanje komercijalnih banaka u pitanju?

-          Sve ovisi s čim i s kim se uspoređujemo. Važno je da uvijek gledamo u pozitivne primjere napretka, težimo praćenju boljih od nas, ali i njegujemo svoje specifičnosti. Tada ćemo sigurno i mi biti nekada nekome uzor i primjer pozitivnih promjena. Pošto je u BiH u financijskom sektoru, bankocentričan sistem, time i odgovornost banaka dobiva na značaju. Biti dio sredine u kojoj poslujemo zasigurno je želja svih banaka, no, moramo imati u vidu da su najbolje prakse po kojima se naše banke razvijaju negdje drugdje, i često zbog toga banke bivaju predmetom polemika, iako su nekoliko godina ispred sveukupnog zakonodavnog i privrednog  okruženja.

 

Možete li dati svoj presjek stanja u bankarskom sektoru BiH, i šire u reginu CEE?

-          Ne poznajem dovoljno dobro prilike u drugim zemljama da bih dao dublju analizu, međutim ono što mogu jedino reći jeste, ono što je zajedničko za bankarski sektor u svim zemljama, turbulentan period kroz koji smo prošli, nakon početka zadnje svjetske ekonomske krize. Sada je ispred nas isto tako zajednički period pojačavanja regulatornog okvira u cilju da se ne ponovi nešto slično. Bankarski sektor naše zemlje je na veoma uspješan način prošao kroz ovo teško razdoblje, uzimajući u obzir šta se kod nas dešavalo prije više od 20 godina. Vjerujem da smo ipak svi izvukli neke pouke i da nam se neće dogoditi da kada svjetska ekonomija ili naša regija budu u ponovnom uzlaznom ciklusu da mi kao sektor nazadujemo. U tome je značajna uloga naših regulatora, ali ukupnog zakonodavnog i izvršnog sektora.

 

Kako ocjenjujete zakonske okvire koji reguliraju odnose u bankarsko-finansijskom sektoru, kao i prijedloge novih zakona, konkretno u kontekstu jemaca i nenaplaćenih potraživanja?

-          Prvo, što trebamo imati na umu, je da smo naš bankarski sektor privatizirali i kreirali u većinskom privatnom vlasništvu, pri tom sa prevladavajućom inostranom strukturom vlasništva. Pošto je to činjenica, znamo da privatni vlasnici očekuju povrat na uloženi kapital, kao i to da su dobrodošli u sredini u kojoj posluju. Ako pođemo od svojih vlastitih procjena i interesa uvijek vodimo računa o ovome što sam rekao, pa ne vidim razloga zašto ne bismo bili dovoljno fer i rekli da i kompanije i banke na to imaju pravo. Neka svako radi svoj posao na najbolji mogući način, vodeći i računa o zajedničkom dobru, tada ćemo sigurno biti na pravom putu. Nisam protiv bilo kog zakona, pogotovo onog koji je donesen i proveden javno i transparentno, no nemojmo zaboraviti iskustva ostalih zemalja sa sličnom tematikom. Pitam se zašto bismo mi bili samo u tome različiti?

 

Kakve su Vaše prognoze ekonomskih kretanja do kraja ove i u narednoj godini?

-          Iako je ekonomska situacija još uvijek teška, ima pozitivnih primjera među našim klijentima, ima pozitivnih primjera u našem društvu. To me čini optimistom, no, ne očekujem tako skoro veće stope rasta GDP-a, iako je sadašnji pozitivan trend ohrabrujući i zbog psihologije ponašanja svih nas. Za većim stopama rasta ćemo tragati sve dok se ne stvori dovoljna količina energije u našoj zemlji koja će hrabro i nesebično povesti naprijed, barem po pitanju ekonomije i poboljšanja životnog standarda. A moramo imati u vidu da su druge zemlje u okruženju također u teškoj ekonomskoj situaciji i da se mi s njima natječemo u svemu, i da svakim propuštenim  danom sve više zaostajemo.

 Da  li ste zadovoljni načinom rada Udruženja banaka u BiH?

-          Da, zadovoljan sam. Tokom sada već decenijske aktivnosti Udruženje banaka BiH profiliralo je i utemeljilo svoju ulogu u domeni  integracije banaka članica, izgradnji pozicije i jačanju reputacije našeg bankarskog sektora u zemlji i inostranstvu, i time definitivno opravdalo svoje postojanje.