Okrugli sto „Obrada i korištenje finansijskih izvještaja“

Okrugli sto „Obrada i korištenje finansijskih izvještaja“

060420101Tržište u BiH je razjedinjeno i uređeno različitim propisima i zakonima koje se često mijenjaju na različitim nivoima vlasti. Velike korporacije često računaju sa troškovima greške jer im je to jeftinije nego da plaćaju velike timove ljudi koje bi prikupljali i sabirali podatke u svrhu analiza koje rade U proteklih sedam godina na području Federacije BiH (FBiH) i Republike Srpske (RS) promjenjeno je šest shema finansisjkog izvještavanja (FI), a tokom ove godine biće propisana nova forma finansijskog izvještavanja na području FBiH, po osnovu usklađivanja sa međunarodnim računovodstvenim standardom 1 (MRS 1), rekao je Jasmin Baralija, direktor agencije TEC d.o.o., inače predavač na okruglom stolu „Obrada i korištenje finansijskih izvještaja“, koji je u organizaciji Udruženja banaka BiH (UBBiH) 6.aprila održan u Sarajevu.


Analiza finansijskog tržišta pokazala je nedostatke postojećih programa koji ne prate učestale promjene podataka, što za posljedicu ima veći trošak greške. To je podstaklo potrebu za usavršavanjem sistema, odnosno izradu baze sistematizovanih i standardizovanih podataka.


Korištenje više različitih formi finansijskog izvještavanja može, rečeno je, dovesti do toga da na prvi pogled iste pozicije u stvarnosti ne sadrže iste elemente. Ukoliko se uporedivost određene pozicije dovede u pitanje, upitna je i ispravnost izračuna čitavog niza finasijskih, što zanači, istaknuto je,da je različite finansijske izvještaje neophodno dovesti na uporedive veličine.


Ukazano je da se korištenjem alata povećava efikasnost i racionalizacija u radu, što znači da uposlenici većinu svog vremena provode u analizi klijenta, okruženja i u donošenju odluke, a ne unosom podataka na koje se troši neograničen broj sati..
Baralija je istakao da različita vođenja finansijskih izvještaja ili različitih informacija koje nisu sistematizovane i standardizovanje, godinama su povećavala mogućnost da neispravna informacija završi kod krajnjeg korisnika, te da je ideja FI iz tri agencije za informatičke i finansijske poslove, APIF, AFIP i FIP, budu objedinjeni unutar jedne baze.

Na taj način bi, primjera radi, banka svakoga mjeseca saznala da joj je klijent promijenio finansijski izvještaj, što je također bitna informacija.
Na okruglom stolu je zaključeno da se mora ići ka normalizaciji finansijskih izvještaja, a ona počinje kontinuiranim radom i standardom, te da kakvi god bili, finansijski izvještaji su osnova za donošenje odluka i treba da budu predmet stalne analize.