Nejasna definicija potrošačkog kredita
Zaključeno je da se uputi dopis Ombudsmanu za zaštitu potrošača u BiH, CBBiH i entitetskim agencijama za bankarstvo uz naglasak da je osnovni problem nastao usljed nejasne definicije potrošačkog kredita. Dopis će biti upućen nakon što se Komisija za pravnu regulativu odredi oko formalno pravnih aspekata Zakona o zaštiti potrošača u BiH i Zakona o inspekcijama FBiH
Na II sjednici Upravnog odbora (UO) Udruženja banaka BiH (UBBiH), održanoj 22.marta u Mostaru, prihvaćena je Informacija o aktivnostima Udruženja između dvije sjednice uz zaključak da se analizira Registar kredita pri Centralnoj banci BiH (CBBiH), kako bi se definisali postupci i procedure za njegovo poboljšanje.
U tom cilju, rečeno je, treba održati sastanak sa predstavnicima Centralne banke.
Analizirajući poslovanje bankarskog sektora u 2010. Upravni odbor je konstatovao da se u ovoj godini ne može očekivati značajniji rast obima bankarskih aktivnosti. Ukazano je i na lanjski negativan finansijski rezultat i mali rast kreditiranja, pa stoga, istaknuto je, u kontaktima sa institucijama i medijima potencirati glavne uzročnike takvog stanja, a za konferenciju sa medijima pripremiti listu ograničenja i neriješenih pitanja.
Prihvaćen je i Prijedlog Izvještaja o radu UBBiH za narednu Skupštinu, zatim Prijedlog Odluke o usvajanju Godišnjeg obračuna za 2010 godinu i donesena Odluka o usvajanju popisa.
Takođe je usvojen Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Statuta UBBiH za narednu Skupštinu. Odluka podrazumijeva povećanje dosadašnjeg broja članova Upravnog odbora sa 5 na 7. Donesene su i Odluka o sazivanju Skupštine Udruženja banaka BiH, kao i Odluka o osnivanju Fraud Forum za kreditne prevare.
Upravni odbor je razmatrao dopise Fonda penziono/ mirovinsko-invalidskog osiguranja (PIO-MIO FBiH), upućene bankama, a tiču se administrativne zabrane.
Zaključeno je da Komisija za pravnu regulativu razmotri dopise i da sa pravnog aspekta zauzme stavove. Upravni odbora smatra da dosadašnje administrativne zabrane koje potpisuje Fond PIO/MIO FBiH treba poštovati.
Odlučeno je da se uputi dopis Ombudsmanu za zaštitu potrošača u BiH, CBBiH i entitetskim agencijama za bankarstvo uz naglasak da je osnovni problem nastao usljed nejasne definicije potrošačkog kredita. Dopis će biti, rečeno je, upućen nakon što se Komisija za pravnu regulativu odredi oko formalno pravnih aspekata Zakona o zaštiti potrošača u BiH i Zakona o inspekcijama FBiH.