Evropski parlament: Revizija ECON-ove Direktive o prospektima
ECON Komitet je glasao za usvajanje tripartitnog ugovora sa 44 glasa za, 8 protiv i 5 uzdržanih. Parlament je odredio privremeni datum konačnog glasanja u aprilu 2017. godine.
Šta je ustvari prospekt?
Većina kompanija koje žele da prikupe kapital kroz javne ponude ili imaju dionice priznate za trgovinu na reguliranim tržištima moraju da investitorima obezbijede takve prospekte.
Prospekt je legalni dokument koji opisuje glavnu liniju poslovanja kompanije, njene finansije i strukturu dijeljenja dionica koje se koriste/ili su primljene za trgovanje.
Sadrži informacije koje su potrebne investitoru prije nego donese odluku da li da ulaže u dionice kompanije (npr. dionice, obveznice, derivate).
EU pravila za prospekte
EU je uvela pravila o prospektima 2003. godine, Direktivom 2003/71/EC. Ova pravila su prošla veliku reviziju u 2010. godini usvajanjem Direktive 2010/73/EU.
Sadašnja EU pravila o prospektima osiguravaju da su adekvatni i ekvivalentni standardi na snazi u vezi sa otkrivanjem informacija u svim EU zemljama tako da investitori mogu da profitiraju na tome što imaju pristup istom nivou informacija. Prema ovim pravilima, kada je jednom prospekt odobren u jednoj od zemalja EU, onda je validan i u cijeloj EU (jedan pasoš za izdavače).
Pravila također osiguravaju da je minimum zaštite za investitore istog standarda širom cijele EU.
Dodatne informacije o direktivi o prospektima:
Pregled pravila o prospektima
2015. godine Evropska komisija je održala konsultacije koje su identificirale nedostatke u sadašnjoj direktivi. Za kompanije, ova pravila zahtijevaju dosta legalnih poslova i papirologije koja može da ide i do 100 strana. Ovo može biti skupo i zamarajuće za biznise, naročito one manje. Povratne informacije su pokazale da također može biti teško za investitore da se snađu u svim tim detaljnim informacijama.
Kao dio akcionog plana unije kapitalnih tržišta, u novembru 2015. godine Komisija je dala prijedlog za regulativu za poboljšanje cijelog režima prospekata.
Regulativa ima za cilj sljedeće:
- da cijeli proces pristupa kapitalu učini jeftinijim i lakšim za male kompanije,
- da uvede pojednostavljenja i fleksibilnost za sve tipove izdavača, naročito za druga izdanja i česte korisnike koji su već poznati kapitalnim tržištima
- da poboljša prospekte za investitore tako što će uvesti korisnički orijentirani sažetak ključnih informacija o proizvođaču, pružajući specifične informacije i mjere zaštite potrebne investitorima
Novi režim prospekata će osigurati da primjerena pravila pokrivaju cijeli životni ciklusa kompanija od start-upa do zrelosti, kao i za česte izdavače na reguliranim tržištima.