EBF traži prijelazne mjere za finansijske institucije u okviru pristupa FATCA-i
Wim MIjs, čelnik Evropska bankovne federacije uputio je pismo US Treasury i Internal Revenue Service (IRS) na temu FATCA sa zahtjevom za prijelaznim mjerama za finansijske institucije sa sjedištem u državama za koje se smatra da imaju IGA (Intergovernmental Agreement-međudržavni sporazum) na snazi, ali još nisu donijele provedbene propise.
Pismo donosimo u cijelosti
- EBF cijeni napore Odjela za trezor i Servisa unutrašnjih prihoda (IRS) da pruži finansijskim institucijama (FI) regulatorne smjernice o FATCA. Međutim, ja bih skrenuo pažnju na neke ozbiljne zabrinutosti oko provede zajedno sa predloženim načinima da ih ublažite, o čemu vas molim da s poštovanjem razmislite.
Saglasno obavještenjima prikupljenim od naših članova, brojni međudržavni ugovori (IGA) potpisani u roku za FATCA do sada još nisu stupili na snagu. Prikladna unutrašnja odobrenja relevantni partneri jurisdikcija još nisu završili, a provedbeni propisi u nizu zemalja još nisu izdani. S obzirom na korištenje odmora u parlamentima tokom ljetnog perioda, postoji realna opasnost da ovi međudržavni sporazumi neće stupiti na snagu prije 30. septembra 2015, koji je datum isteka postavljen u recipročnom modelu 1A IGA za slučaj da se ne provedu odredbe o razmjeni informacija do tog datuma za obje države potpisnice.
Izbjegavanje primjene specifičnih prijelaznih mjera, prestankom relevantnih IGA na dan 30. septembra 2015., saglasno doslovnoj primjeni njihovih uvjeta, zasigurno predstavlja izvor zabrinutosti za institucije članica EBF, od kojih se svaka temelji na relevantnom jurisdikcijskom partneru ili ima operacije u navedenim državama. Takav ishod će doista ne samo ugroziti status finansijskih institucija po Modelu 1 stranih finansijskih institucija (FFI) nego će time potencijalno imati implikacije za ostatak njihovih odnosnih grupa u kontekstu Proširenih povezanih grupa (EAG) s obzirom da mogu biti vraćeni na ograničeni FFI status.
Na vrhu toga dolazi činjenica da, osim 44 trenutno ugovorenih IGA, velika većina njih su Model 1 IGA i stoga su u trenutnom statusu izrade, te podliježu sličnom prestanku odredbi. Prema trenutnim recipročnim sporazumima Model 1, date odredbe mogu dovesti da navedeni sporazum postane gotovo mrtav nakon što vrijeme od normalnog potpisivanja ne bude dovoljno od strane mjerodavnog jurisdikcijskog partnera. Čak i u slučaju stupanja na snagu prije 30. sepembra 2015, čini se malo vjerovatnim da prva razmjena informacija po Modelu 1 IGA može biti dovršena do tog datuma uzimajući u obzir činjenicu da provedbeni propisi trebaju biti predstavljeni na lokalnom nivou, a informacije koje će se razmjenjivati morat će se obraditi i prijaviti unaprijed od strane FI-a lokalnim poreznim vlastima.
Želimo da mislimo da bi prijevremeni prekid određenog broja IGA, potencijalno povezanih s naknadnom razmjenom informacija sa brojnim IGA-ma koji bi ostali na snazi mogli predstavljati zabrinutost i za Odjel riznice, ne samo s političkog gledišta.
U svjetlu gore navedenog, mi predlažemo s poštovanjem, da Odjel riznice omogući prijelazne mjere koje će se primjenjivati u odnosu na:
(1) potpisane IGA koji još nisu stupili na snagu do unaprijed određenog datuma (npr 1.septembar 2015) i
(2) IGA koji su suštinski dogovoreni, ali još nisu potpisani do istog unaprijed određenog datuma.
Te prijelazne mjere će osigurati u suštini da informacije koje bi trebale biti prijavljene pod datim IGA, koji IGA je na snazi do 30. septembra 2015. se prenesu na naredni 30.septembar u skladu sa stupanjem na snagu navedenog IGA. Kako je trenutno predviđeno u namjenskom dodatku u jednom od postojećih IGA, primjena navedenih prijelaznih pravila može biti podvrgnuta određenim kvalifikacijama.
Relevantni jurisdikcijski partneri mogu primjerice pružiti vjerodostojna uvjeravanja da kasne u unutrašnjem procesu za stupanje na snagu IGA i da će vjerovatno biti riješeni u razumnom vremenskom periodu i da će ta jurisdikcija vjerovjatno biti u mogućnosti da pošalje Odjelu riznice obavijest o stupanju na snagu do 30. septembra 2016.
To će omogućiti da FI ustanovljene u takvim jurisdikcijama prikupljaju i drže podatke do stupanja na snagu IGA i prijave te podatke saglasno provedbenim propisima čim ovaj zakon stupi na snagu. Te prijelazne mjere će takođe osigurati da, u međuvremenu, Odjel riznice i IRS tretiraju te FI kao model 1 FFI-ja..
Mi, takođe, dajemo na znanje da u odnosu na sve IGA-e / IGA modele koji postoje opredjeljenje je da će se"stranke prije 31. decembra 2016. konsultovati u dobroj vjeri da izmijene ovaj Sporazum koliko je potrebno da reflektuje napredak u obavezama navedenim u članku 6, "u kojem se govori o prelaznim pitanjima. S obzirom na izazove viđene do sada u potpisivanju i provedbi trenutne verzije, preporučujemo da se ti zahtjevi odgode za 5 godina da dozvole globalnim FI vrijeme za provedbu Zajedničkih standarda izvještavanja OECD-a (CRS), i IRS da uzmu u obzir sinergiju s njima, prije nego što su daljnje promjene potrebne u okviru FATCA.
Konačno koristimo priliku u ovom pismu da vas podsjetimo na naše prethodno pismo od 30. aprila 2015. zahtijevajući produženje roka za ograničene FFI nakon 31 decembra 2015, pod pravilima Riznice.
Kada je potrebno, ovo pitanje, kao i druga pitanja od značaja za naše članove možda bi se mogla razmotriti tokom sastanka u sedmici koja počinje 9. novembra 2015, u kojem će delegati iz EBF-a i drugih članskih udruženja otputovati u Washington.
Imajući u vidu odgovarajući rok, dobrodošlo je u međuvremenu razgovarati s vama razmatrajući problem koji predstavlja fokus ovog pisma.
Srdačno Vaš