EBF-ov odgovor na ECB-ov nacrt Priručnika o „odgovarajućim i primjerenim procjenama“
Nije jasno kako se ECB-ov nacrt priručnika odnosi na EBA/ESMA smjernice o procjeni prikladnosti članova menadžment organa. Jedan set principa i jedan uniformiran proces procjene bi trebao biti uspostavljen.
Nacrt priručnika ima za cilj da harmonizira primjenu kriterija procjene primjenjivih za odgovarajuće i prikladne procjene. Takva harmonizirana procjena ima za cilj da ostvari zajedničke supervizorske prakse. Buduća harmonizacija procedura i vremenskih okvira je od esencijalne važnosti za kreiranje efikasnih procesa i polja nivoa poslovanja. Procedura slična opisanoj u Direktivi 2007/44/EC (Antonveneta direktiva) bi kreirala istinski harmoniziran proces procjene. Iskusili smo da ponekad nije jasno kada se dokumentacija o procjenama smatra potpunom i kada je ustvari proces procjene započeo. Zbog toga, mi predlažemo da se vremenski okviri harmoniziraju. Kao standardna procedura, supervizijski autoriteti moraju uvijek informirati institucije u roku dva radna dana o tome da li su obavijesti o procjeni potpune ili ne kako bi se izbjegla nepotrebna kašnjenja. U skladu sa Antonveneta direktivom, nadležni autoritet može suspendirati period donošenja odluke samo kada zatraži dodatne informacije. Jedan set formulara za procjenu bi trebao biti kreairan tako da može lagano odrediti da li je dokumentacija za procjenu potpuna ili ne.
Vjerujemo da će to voditi većoj harmonizaciji i izvjesnosti za institucije i kandidate u pogledu procedure procjenjivanja, vremenskih okvira i/ili informacija koje su zatražene od njih. Ovo bi kreiralo potrebni nivo polja poslovanja.
ECB je odgovoran za odluke o članstvu u tijelima/organima menadžmenta značajnih kreditnih institucija koje padaju pod njegovu direktnu superviziju. Pitanje 9 ovog priručnika indicira da bi priručnik mogao također biti primjenjiv na ključne vlasnike čak sve do nacionalnih zakona.
Preporuke bi trebale biti upućene na naše komentare o ESMA-EBA priručniku o prikladnosti, gdje tvrdimo da bi se ključnim vlasnicima trebale obezbijediti Smjernice. Inkluzija ove grupe je izvan okvira mandata kojeg je CRD IV dao EBA-i (pogledati Članak 91.12 CRD IV).
Štaviše, želimo da naglasimo važnost principa proporcionalnosti i njegove pravilne implementacije. Kao što je objašnjeno u nacrtu priručnika, princip proporcionalnosti primjenjuje se kroz cjelokupni odgovarajući i primjereni proces (fit and proper process), što znači da bi supervizijski proces ECB-a kao i primjena kriterija prikladnosti trebali biti proporcionalni veličini subjekta i prirode, skale i kompleksnosti njegovih aktivnosti, kao i specifične uloge koju treba ispuniti.
Iz naše perspektive, ovaj princip zahtijeva dalja usavršavanja. Štaviše, našli smo samo jednu zabilješku o tom principu u poglavljima 5,6,7 i 8. U pogledu budućih poboljšanja mi također smatramo da bi neke praktične implikacije trebale biti uključene u sve ove kriterije za procjenu kako je to i objašnjeno u priručniku, međutim, trebao bi postojati izuzetak o kriteriju reputacije gdje se slažemo sa SSM-om da se princip proporcionalnosti ne može primijeniti.