Debatom srednjoškolaca u CBBiH obilježena Svjetska sedmica novca

Debatom srednjoškolaca u CBBiH obilježena Svjetska sedmica novca

Obilježavajući Svjetsku sedmicu novca (Global Money Week), a u okviru finansijske edukacije koju među učenicima i studentima provodi, Centralna banka Bosne i Hercegovine (CBBiH) je, u saradnji s Evropskim fondom za jugoistočnu Evropu – Development Facility (EFSE – DF), dana 16. 3. 2018. godine organizovala debatu srednjoškolaca o temi „Gotovinsko plaćanje je povoljnije od bezgotovinskog“.

U debati su učestvovali učenici Katoličkog školskog centra „Sv. Josip“ iz Sarajeva i JU Srednjoškolski centar „Istočna Ilidža“ iz Istočnog Sarajeva. Sudije, u čijem sastavu su bili tri predstavnika CBBiH, pobjednicima su proglasili debatantsku ekipu JU Srednjoškolski centar „Istočna Ilidža“ iz Istočnog Sarajeva, a najboljim debatantom učenika ove škole Marka Mojsilovića.

Obje ekipe, od kojih je jedna bila afirmacijska (Katolički školski centar „Sv. Josip“ iz Sarajeva) i prezentirala argumente u korist gotovinskog plaćanja, a druga negacijska (JU Srednjoškolski centar „Istočna Ilidža“ iz Istočnog Sarajeva) koja je zastupala bezgotovinsko plaćanje, pokazale su izvanrednu pripremljenost i znanje u ovoj sferi finansija, zrelost svog razmišljanja i korektno apliciranje prema stavovima suprotne ekipe. U završnoj riječi suci su istakli kako je odluku o pobjedniku bilo teško donijeti s obzirom na dobro argumentovane stavove obje ekipe.

Organizovanje debate bila je prilika za upoznavanje učenika o pojedinim važnim temama iz oblasti finansijske edukacije, a istovremeno, CBBiH, u saradnji s EFSE – DF, obilježila je i Svjetsku sedmicu novca (Global Money Week) koja se već godinama obilježava u cijelom svijetu na inicijativu Međunarodnog pokreta za finansijsku edukaciju djece i omladine (Child and Youth Finance International).

Obilježavanjem Svjetske sedmice novca provode se različite aktivnosti čiji je cilj inspirisati djecu i mlade da uče o vrijednostima i tokovima novca, štednji i njenom značaju i drugim pitanjima iz oblasti finansija. Na ovaj način želi se postići veći stepen finansijske pismenosti i uključenosti mladih i djece.